Dag tjugofem.

Sista skoldagen idag, och även den bestod av två diskussioner. En angående ”Maternal and childrens health” och en som handlade om “Sexual transmitted diseases”. Den första diskussionen var en sammanfattning av det vi lärt oss våra fyra veckor här, så nu känner man verkligen att det snart är slut. Under lunchen arbetade vi med vår presentation, som näst intill är färdig nu. Finslipet kvar bara. Efter det åkte vi in till Kalutara en sista gång. Jag köpte lite kläder till Elly (även om det var svårt, för de har bara ”free size” till barn här. Hur ska man veta om det passar?), också köpte jag en årsförbrukning av tiger balsam. Om man jämför med Sverige så var det näst intill gratis, och det går åt mycket till min ömma rygg – så det var bara att passa på! Silikondroppar till håret hittade jag också, till en nästan obefintlig kostnad. Hur bra som helst eftersom det kostar skjortan hemma i Sverige. Jag är hur nöjd som helst med mina köp, och nu kan jag åka hem till Sverige utan att vara det minsta deprimerad över min shoppingtorka…


Jag var även och hämtade min Sari idag. Har jag glömt att nämna det? Jag har fått en Sari uppsydd. Den är jättevacker! Den har en rosa/aprikos färg, och blusen är i vit spets med rosa/aprikost undertyg. Frida och också fått en uppsydd. Hennes är vinröd, och vi ska ha dem på oss på presentationen på fredag tänkte vi. Malani, husmodern på boendet, kommer hit på morgonen för att hjälpa oss att ta på dem. Hon har visat oss en gång tidigare, och det är en hel vetenskap! Ser fram emot att visa alla på institutet, de lär nog bli förvånade.


Nu har det blivit dags att sova. Imorgon är dagen vi har väntat på, vår sista lediga dag innan vi åker hem till Sverige! Då ska vi låtsas att vi är på semester, och ligga vid stranden hela dagen. Härligt! God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0