Gili Trawangan.

 
Efter ett tårfyllt "vi ses" åkte jag, tillsammans med Una och Milla, från surfcampet vidare till Gili Trawangan. Vi tog in på ett mysigt litet hotell precis vid havet, med en stor härlig balkong. Där spenderade vi resten av seneftermiddagen innan vi gick ut för att äta en god middag. Fyrarätters blev det, och vi var så mätta att vi knappt kunde ta oss hem! 
 
Lördagen spenderade vi i var sin solstol med sol, bad, mat och snorkling som enda punkter på vår att-göra-lista. Välbehövligt efter två intensiva och innehållsrika veckor på surfcampet. På min snorkeltur stötte jag på två Hawksbill turtles som rofyllt satt och åt på botten. Jag följde dem så långt och länge mina lungor klarade, och kom upp till ytan med ett fånigt leende på läpparna. Fina djur det där, och de är extra söta när de går upp till ytan för att ta luft. Jag hade kunnat titta på dem i all evighet. 
 
Som så många gånger tidigare blev vi varse om hur liten världen är. Vi satt på ett café då två killar från Oslo, tidigare arbetskamrater till Una, plötsligt går förbi. Här, på lilla Gili T, i Indonesien. Just idag, just precis nu. Märkligt! Kul återseende, så efter middagen (denna gång fantastiskt god pizza) mötte vi upp dem för lite dans och trevligheter. Bra avslut på lördagen! 
 
I söndags lämnade Una oss för att återvända till surfcampet en vecka till, och jag måste säga att det känns väldigt tomt utan henne. Vi har spenderat de senaste tre veckorna ihop, och innan dess nästan ett år tillsammans som sambos i Oslo. Det slog mig plötsligt att vi inte kommer vara sambos mer. Vemodigt. Una önskade att få vara med då jag gjorde något oväntat. Så jag gick till en salong och klippte av mig mitt långa hår. Det var på tiden att göra något nytt, så jag är numera blond (typ) efter allt saltvatten och sol, och med tjockt axellångt hår. Känns fortfarande något märkligt, men jag gillar det!
 
Efter att Una åkt hyrde vi var sin cykel och tog söndagen till att cykla runt hela ön. Titta, fota, bada, äta. Vi njöt av livet helt enkelt! Imorse var jag uppe tidigt för att få uppleva en liten del av Indonesiens undervattensvärld. Jag utförde första dyket i Advanced Open Water Diver kursen, vilket var ett deepdive på 100 feet (30 meter). Vi dök på Shark point, och jag hoppades så att jag skulle få träffa en White tip reef shark. På grund av de starka strömmarna, och att en i gruppen drogs iväg av dessa, blev dyket tyvärr kortvarigt, något panikartat och utan hajar. Något besviken tjej, men fortfarande glad och stolt att jag numera kan, och får, dyka på djupt vatten! Tror att jag kommer ge mig ut imorgon bitti igen för ett nytt hajletarförsök, innan vi lämnar Gili Trawangan och beger oss vidare till Bali.

Kommentarer
Postat av: una

Fina fina fina du!!!

2013-03-24 @ 04:09:23
URL: http://unab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0