Dag två och tre.

Ibland  måste jag stanna upp och påminna mig själv om var jag är. Allt är så otroligt vackert här, och jag går ständigt runt med ett fånigt leende på läpparna. Idag gick jag upp till en utsiktsplats än högre belägen än den förra. Det var det perfekta tillfället att stanna upp, andas och suga in alla intryck och vackra fotografier och lägga dem på minnet.
 
Marknaden igår var lika rolig som marknader är i största allmänheten - det vill säga underbara! Jag älskar fortfarande att strosa runt, titta, prata, och förstås pruta. Dock blev det inga köp igår utan bara en stund att titta på alla vackra saker som såldes, mestadels tyger i regnbågens alla färger. Under eftermiddagen träffade jag ett härligt gäng med nationaliteter från Kanada, Indien, Österrike, Nederländerna, Australien, Litauen och Sydafrika. Vi spenderade dagen med att kolla in de lokala barerna, strosa runt på gatorna, och på kvällen avnjöt vi en god middag tillsammans för att sedan gå vidare till Guatemalas bästa bar med livemusik när den är som bäst! Bra kväll.
 
Förutom vandringen till utisktplatsen gick jag även tillbaka till marknaden idag, och fyndade några minnen från Antigua. På kvällen tog jag en salsa lektion (SÅ SKOJ!!) med de andra, vilket vi gick ut för att praktisera på kvällen/natten. Underbar, men ack så svettig, kväll med dans till tonerna av äkta latino musik! Förresten så åt jag tidernas bästa falafel på kvällens vegetariska restaurang.
 
Imorgon lämnar jag Antigua för att med lokalbuss (chicken bus) ta mig till Panajachel och dess vackra sjö vid namn Atitlan. Únete a nosotros!
 
 
Mercado de Artesanias.
 
 
La cruz.
 
 
Antigua.
 
 
Livemusik, middag, salsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0