Playa del Carmen.

Tolv timmars båt-, buss- och taxiresa krävdes för att ta mig till Mexico och strandstaden Playa del Carmen. Den första riktigt turistiska platsen jag varit på hittills på denna resan, men fortfarande underbar! Jag behövde lite liv och rörelse med musik, shopping, glass och goda drinkar. Tre dagar där, med mestadels sol och blå himmel, kan man inte klaga på!
 
Första kvällen i Playa gick vi till en lokal restaurang. Förrätt: kaktus (riktigt gott) och huvudrätt: pastor (påminner om kebab fast godare och med mer krydda) med ost och tortillas. Tror bestämt att det är omöjligt att tröttna på maten centralamerika erbjuder! Dag två bjöd på många och långa promenader runt staden och längs stranden, ännu en fantastisk lunch och en del shopping. Helt enkelt en härlig dag med gott sällskap! Tror att min hjärna stegvis börjar gå ur semesterläge, och sakta men säkert ta sig tillbaka till verkligheten. Men ännu är det inte slut! Fyra dagar kvar...
 
På kvällen käkade vi på en restaurang nere på stranden, med många tända ljus och riktigt god mat. Efter det följde någon form av "hasta-luego-fest", eftersom många i gänget skulle ge sig av nästkommande dag. Barhäng följdes av ett besök till Coco Bongo, en nattklubb som förflyttad från Las Vegas. En show pågick mellan 23 och 05, med gymnaster hängande från taket, rök, konfetti, dansare, och sångare utklädda till artister som Madonna, Michael Jackson och Beyonce. Nattklubben var rund med dansgolv i mitten, storbildsskärmar över hela sidan, och fyra våningar med balkonger runt hela lokalen. Galen plats med galet mycket folk!! Vi dansade oss trötta och kom hem med ett leende på läpparna när det började bli morgon.
 
Efter ett par timmars sömn vaknade jag till sol, klarblå himmel och pirrande mage. Vänta, det krävs faktiskt ett eget inlägg för att berätta vad jag gjorde denna fantastiska dag i Playa del Carmen! Återkommer...
 
Glömde förresten berätta om en väldigt häftig sak jag var med om på båten hem från Blue hole (förutom kraschen då...). Hela vägen tillbaka följdes vi av delfiner som simmade och hoppade på båda sidor om båten. Tänk er öppet hav, solnedgång, och det. Wow!
 
 
Godmorgon Mexiko!
 
 
Coco Bongo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0