Rio Dulce.

Efter sju timmars bussresa, med mycket sång och kortspelande, var jag framme i Rio Dulce. En vacker plats mitt i regnskogen, vid sjön Izabal. Tog båten, i cirka tre minuter, för att ta mig till den lodge där jag skulle bo. Öppet, utan ordentliga väggar, fönster, dörrar eller tak. Nära till naturen - härligt! Har saknat det sedan min tid på surfcampet i Indonesien. Spenderade eftermiddagen i poolen innan himlen plötsligt öppnade sig och regnet började ösa ned. Jag älskar när det regnar, så slog mig ned i en fåtölj nere vid sjön, under tak, och passade på att läsa lite i en av böckerna jag har tagit med på resan. Väldigt avkopplande och välbehövligt! Kvällen avslutades med en god middag, och övergick i flertalet försök att sova... Howlermonkeys som skrek, fåglar som kvittrade, och regn som porlade. Samtidigt som det blev kallare och kallare... Trettio grader och sol på dagen, men på natten kan temperaturen gå ned till strax under tio grader. Låg i fosterställning  med flera lager kläder, och  med fyra täcken och filtar över mig. Kaaallt! Men jag klagar inte... Det tänker jag inte göra en enda gång på den här resan, för trots några kyliga nätter har jag det sååå bra och njuter av varenda sekund!
 
 
 
Dag två i Rio Dulce blev en heldag ute på sjön. Klarblå himmel och strålande sol sken över båten när vi begav oss mot den brygga där vi skulle spendera dagen. Picknicken var med, såväl som badkläder och volleyboll. En heldag med bad, bad, bad och massa god mat! Körde en taco/plockmat-version med massa guacamole (vilket nog är min favorit hittills på den här resan. Så gott!). Med min vanliga semesterotur är jag så klart skadad igen... Av oklar anledning blev jag ikastad från bryggan, slog i den steniga bottnen, och har numera ett blått/svart, sårigt och väldigt svullet knä. Haha, alltid samma visa när jag är på språng! När det började bli kväll gick båten tillbaka, och på vägen skymtade jag en delfin! Nu väntar jag bara på att stöta på några manater, det vore fantastiskt! De lever både i sjöar och i havet, men det gäller att ha tur. Kvällen gav vad den brukar: god mat, mycket skratt och trevligt sällskap. Före ännu en kall, kall natt... Klockan åtta igår morse tog jag båten vidare mot nästa destination - Flores! Nos vemos mas tarde!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josse

Åh så kul det är att läsa om din resa! Är milt sagt avundsjuk! Det ser så fantastiskt ut! Jag saknar dig och våra träningspass. Jag har inte fått till så många styrkepass sen du åkte, mest blivit löpning.. Vi får helt enkelt reda upp det där när du kommer hem ;) Ha nu en helt underbar vecka och njut njut njut! Martin hälsar så gott :) Puss o Kram Josse

2014-01-19 @ 21:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0