Dag elva.

Idag var Frida och jag tvättäkta turister. Tidigt i morse tog vi en tuktuk två mil söderut till en av Sri Lankas största turistorter: Beruwala. Vi blev avsläppta i city, och blev kvar där en stund för att kika runt innan vi letade oss ned mot havet. Ingen turist så långt ögat kunde nå, så vi började så smått undra om vi hade kommit fel. Efter att ha vandrat längs med stranden i ungefär en timme kom vi till ”the hotel area”, och helt plötsligt kryllade det av turister! Vi unnade oss att hyra var sin solstol med parasoll, och där stannade vi – hela dagen. Underbart skönt! Vi kände oss alldeles trygga, och kunde ägna dagen åt att sola, bada och njuta av ljudet av vågorna. Nu är vi hemma igen – trötta och faktiskt även lite solbrända. Har precis avnjutit kvällens gourmetmiddag: nudlar, (ja, det var allt.) och ska alldeles strax äta papaya till efterrätt. Gott! Vi har förresten fått tag i en vattenkokare nu, vilket gjorde att vi kunde laga till nudlar både igår och idag. Perfekt! Imorgon väntar en fullspäckad dag med läkar-lektioner hela förmiddagen och ”field-visit” på eftermiddagen. Ska bli roligt!


Jag har förresten (med Fridas hjälp) tagit en madrass från andra rummet och lagt i min säng, så nu har jag dubbla! Hoppas att det ska hjälpa mig att få lite sömn. Då vi lyfte bort min madrass tror jag att vi fick svaret på varför jag får så ont. Det var några flisiga träplankor som sängbotten, inget annat. Och på det har min tunna madrass legat… Nu håller vi tummarna för att detta fungerar! God natt då.


Ps. Om ni undrar varför vi inte köper ordentlig mat i byns mataffär, så är mitt svar väldigt enkelt: Visst kunde vi ha gjort det, de har massor med mat som ser god ut. Enda problemet är att vi inte har någon som helst tillagningsmöjlighet här på boendet. Det närmsta vi kan komma köksutrustning är vattenkokaren vi har fått låna, och ett litet kylskåp på våningen under oss (där vi bevarar vår marmelad). Så det är bara för oss att försöka göra det bästa av situationen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0