Dag femton.

Klockan sju i morse öppnade jag mina yrvakna ögon och fick se Frida med ett fat papaya i ena handen och ett paket i andra. Mina trötta öron fick samtidigt lyssna till Fridas väldigt vackra version av ”Ja må hon leva”. Härlig start på dagen! Nästan som hemma (med vissa undantag). Efter en välsmakande ”frukost på sängen” blev det paketöppning. Jag fick ett av Frida, och hade ett med mig i resväskan som jag fått medskickat hemifrån av familjen. Frida hade nog räknat ut exakt hur mycket abstinens jag skulle ha efter chips efter två veckor här, så det var precis vad hon hade packat med sig! Två små påsar chips, en påse kola, och en påse tugummi. Mumsfillibabba!


Efter en lugn morgon tog vi en promenad till stranden, och där blev vi hela dagen. Vilken födelsedag! Det är inte varje år man får sola, och bada i ett hav med en temperatur på runt 30 grader när man fyller år. Vid tre åkte vi in till Kalutara för att äta lite lunch, och vi gick till samma fik som vi provade ”rotty” på häromdagen. Pannkakor hade vi tänkt att det skulle bli, men de var slut för dagen, så det fick bli en slät bulle istället. Snacka om lyxig födelsedagsmat; vatten och bröd. Om det är något jag är svag för så är det vit choklad, så för att festa till det riktigt unnade vi oss var sin chokladbit till efterrätt. Smaskens! Nu är vi tillbaka på rummet igen efter en härlig dag med mycket sol, bad och frisk luft. Har precis ätit middag bestående av nudlar. Fortfarande riktigt gott! Ikväll ska vi försöka hålla oss vakna lite längre än vanligt, jag vill ju utnyttja min dag till fullo! Tack för alla fina sms jag har fått idag förresten, de värmde. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0